Informasjon fra skolen

17. mai-illustrasjon

Oppstarten for 5.-7. trinn har gått veldig fint og det er godt å ha alle elevene tilbake på skolen! Elevene er flinke til å vaske hender og overholde andre smitteverntiltak, selv om det nok er fristende å komme nær andre i lek.

Vi har laget en 17. mai-film som publiseres på skolens Facebook-side på selve nasjonaldagen og vi oppfordrer dere til å se denne. Elevrådslederne holder bl.a. en flott tale! En kortversjon publiseres av Nordstrand Blad, (uten nærbilder av elevene). Skolens fane skal stilles opp på slottsplassen sammen med faner fra mange Oslo-skoler, så kanskje den blir synlig under innslaget med Kongen.

Neste skoleår vil følgende lærere jobbe på skolen:

1. trinn            Orietta Ramos og Maria Mathisen (ny)

2. trinn            Ida Elisabeth Hardal og Marthe Engen (ny)

3. trinn            Linda Marie Ingvaldstad og Nikolai Henriksen (ny)

4. trinn            Hedda Amdam og Tobias Sederholm

5. trinn            Stein Roar Olsen og Sigurd Gravdehaug Stensby

6. trinn            Erlend Johansen Mørkve og Stine Drotningsvik

7. trinn            Åshild Wergeland Skarra og Lars Raastad

A-gruppa        Bente Søgaard, Anette Stenseth, Kari Kolaas og Lene Elshøy

Faglærere        Trine Bøthun Mæland, Knut Hexeberg og Christina Landewall

Eirin Polden og Kristoffer Grøndahl flytter dessverre tilbake til hjemstedene sine og Dorota Sarna går over i annen stilling. De vil bli savnet, men vi gleder oss til å ønske tre nyutdannede lærere med kompetanse i begynneropplæring velkommen til vår skole!

AKS-leder Kari Mjøset går av med pensjon til sommeren etter mange år på Nedre Bekkelaget. Det blir veldig rart at ikke Kari skal ha full kontroll på AKS lenger. Hun har gjort mye for å gi barna et godt AKS-tilbud og vært en foregangskvinne for servering av hjemmelaget mat. Ny AKS-lederstilling vil bli lyst ut.

Det vil også bli noen endringer blant assistentene på skole og AKS.

Det er besluttet at det samiske opplæringstilbudet flyttes fra Kampen skole og til Nedre Bekkelaget f.o.m. januar 2021. Det var en omforent og svært positiv gruppe av elever, foresatte og ansatte som ønsker å være på NB. Det har imidlertid vært en lang prosess med mange innspill knyttet til relokaliseringen og kriteriene: Sentral beliggenhet og nærhet til kollektivt knutepunkt, Mulighet for vekst, Mediatek/bikliotek med utstillingsrom, Mat- og helselokaler, Uteareal med samisk tema, Skoletilknytning og Trygt mottak av elever. Elevene som får opplæring i samisk vil gå på sin nærskole, men vil komme til NB 1-2 dager pr. uke. De ansatte vil jobbe full tid på skolen, men vil også ha fjernundervisning med elever i Oslo og omegn. Vi vil komme nærmere tilbake med mer informasjon, men vi ønsker det samiske opplæringstilbudet hjertelig velkommen!

Vi ønsker dere en riktig god 17. mai! Kos dere med korpsmusikk og drill i gatene, god mat og hyggelig selskap med de dere kan være sammen med ihht. smittevernreglene.

Hipp, hipp, hurra!

Mvh Nedre Bekkelaget skole