Sommerhilsen til elever og foresatte

Nedre Bekkelaget er en flott skole med aktive og glade elever som viser god trivsel og omsorg for hverandre. Personalet på både skole og Aktivitetsskole er engasjerte, faglig og sosialt dyktige og med et stort og positivt elevfokus. Sammen har vi det veldig bra!

Skolen er godt i gang med å utvikle lærernes og elevenes kompetanse i vurdering for læring gjennom læringspartner og med ulike læringsstrategier som forberedende og oppsummerende refleksjon, undrende og åpne spørsmål, kriterier, læring om egen læring og fremovervurdering. Det er gøy, spennende og givende å være i et slikt pedagogisk utviklingsarbeid. Neste skoleår skal vi i tråd med skolens strategiske plan også videreutvikle skolens digitale kompetanse, samt lese- og sosial kompetanse.

Det er svært viktig at foresatte stiller opp og samarbeider med skolen, noe som gjør at eleven opplever en trygg arena mellom skole og hjem! Det opplever skolen at dere foreldre gjør, så fortsett med det! Sammen skal vi gjøre det beste vi kan for elevene, både faglig og sosialt.

Det ble en fantastisk "Skolens dag" torsdag 1. juni, så tusen takk til alle som bidro med små og store oppgaver, kjøp av lodd, mat, drikke mm! 7. trinn var kjempefornøyde med å ha fått inn nok penger på arrangering av leker og de hadde en flott dag på Tusenfryd.

Så litt om den siste skoleuken. Halvårsvurderinger publiseres mandag 19. juni. Elevene må ta med seg alt tøy hjem og uavhentet tøy blir gitt bort i løpet av sommerferien. Det blir ikke leksehjelp eller fysisk aktivitet. Pass på at alle skole- og biblioteksbøker blir levert inn.

Tirsdag 20. juni fotballturnering for hele skolen.

Onsdag 21. juni avslutning for 7. trinn i amfiet kl 10.15.

Torsdag 22. juni avsluttes dagen kl 13.00. Alle elevene kan ha med seg en ½ liter brus og godteri for 30,- kr.

Tilbud om intensivkurs i svømming for 4.-7. trinn ligger på skolens hjemmeside. Påmeldingsfrist 26.06.

Oppstart august 2017

Aktivitetsskolen begynner 1. august. Husk å melde på barna til ferieåpent innen fristen fra AKS.

Første skoledag etter sommerferien er mandag 21. august. Elevene på 2.-7. trinn begynner

kl 09.00 med samling i amfiet og slutter kl 11.30 denne dagen. Elever som har plass på Aktivitetsskolen kan gå over dit da.

Skolens 30 nye førsteklassinger møter til opprop i amfiet kl 12.00. Foresatte kan være med inn i klasserommet en liten stund før det blir foreldremøte ca kl 12.30 på personalrommet. Det blir fort trangt om plassen inne i klasserommet, så det er dessverre bare foresatte som kan få være med inn. Skoledagen slutter kl 13.30 for førsteklasse.

Tirsdag 22. august er det vanlig timeplan, (utleveres 21.08), fra kl 08.30.

Takk for et flott skoleår og riktig god sommer!

Nedre Bekkelaget skole

Kjersti Dahl, rektor